AU Bibliotek – Fuglesangs Allé Databaser
Indtast søgeord
Hvilken base skal jeg søge i?. Skriv dit emneord og få en liste over hvilke baser, der har artikler om det emne. Skriv på dansk eller engelsk, ental eller flertal.
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅAlle
Databaseoversigt

Finansielle markeder

Alfabetisk
Bloomberg Yderligere information
Indeholder højfrekvente prisoplysninger, finansiel information, nyheder, handelsdata. Bloomberg indeholder data på mere end 5 millioner obligationer, aktier, råvarer, valutaer og fonde. Den dækker de børsnoterede virksomheder i verden, og har profiler på mere end en million personer.
Adgang for studerende i H10 (bygning 2627) fra 5 terminaler.
COMPUSTAT Global
Adgang via WRDS. COMPUSTAT Global dækker mere en 90% af den globale handel med noterede selskaber fra mere end 80 lande. EMDB dækker over 2000 aktier fra mere end 50 lande.
Kun adgang for studerende og ansatte på AU. Brugere skal registrere sig i systemet og vil få tilsendt brugernavn og password.
COMPUSTAT North America
Adgang via WRDS. COMPUSTAT North America dækker 20.000+ Amerikanske og Canadiske virksomheder.
CRSP
Adgang via WRDS. Data om værdipapirer – aktier og obligationer.
Datastream
Database med daglige finansielle og økonomiske data.
NB! Ligger som program på pc-erne på Biblioteket og Ikt.
FinansWatch
Portal med nyheder og artikler om virksomheder og personer i den finansielle sektor.
FundCollect
FundCollect foretager indsamling af data om alle offentligt tilgængelige investeringsforeninger på det danske marked. Herudover indsamles data om såkaldte ”inhouse” investeringsforeninger, der typisk vil være unit-link fonde eller udenlandske fonde, samt data om puljeprodukter fra pengeinstitutter og pensionsselskaber.
InvesteringsForeningsRådet
Brancheorganisation for de danske investeringsforeninger. Adgang til detaljeret statistik og information.
NYSE TAQ
Adgang via WRDS. Database med daglige data for handler på NYSE, AMEX og NMS.
Option Metrics
Adgang via WRDS. Adgang til historiske data for det Amerikanske aktie og options marked.
Bemærk: Bibliotekets databaser indeholder licenseret materiale, som udelukkende må bruges til personlige og videnskablige formål samt til forskning og undervisning. Det er forbudt at forandre, systematisk kopiere, redistribuere, sælge, publicere eller på anden vis anvende materialet i kommercielt øjemed.